fietsnet.be

Fietsnetwerk Zuid-Holland toegevoegd
Kris , Monday 28 February 2011, 23:28

De fietsnet routeplanner gaat nog wat noordelijker in Nederland door het fietsnetwerk van Zuid-Holland toe te voegen. Goed voor 2393 extra kilometer fietsplezier, verspreid over 1117 trajecten. In de vorige edities wat er reeds een stuk van dit Zuid-Hollandse fietsnetwerk beschikbaar; meer bepaald het gebied rond Hoek van Holland, Delft en Den Haag, maar dit lag toen nog geïsoleerd van de andere fietsnetwerken. Nu zijn alle trajecten terug verenigd tot één groot netwerk.

Kasseistroken aangeduid op routeplanner
Kris , Thursday 23 December 2010, 16:04

kasseien steenstraat Esen

Je kent ze wel die Vlaamse kasseien of kinderkopjes. Ze zijn niet altijd even geliefd bij de fietsers en meestal kom je ze tegen als je met zadelpijn of een ander ongemak te kampen hebt. Maar soms wil je ze net opzoeken omdat ze scherprechter geweest zijn tijdens legendarische wielerwedstrijden.

Daarom worden de kasseistroken vanaf vandaag weergegeven op de fietsnet kaart in een paars-blauwe kleur. Er komt dus een kleurtje bij naast de oranje aanduiding voor onverharde en semi-verharde stroken. Gewone klinkers of betonblokjes duiden we niet aan, omdat deze meestal goed berijdbaar zijn voor fietsers.

Er zal wel hier en daar nog zo’n kasseistrook ontbreken. Meld ons dit gerust door een GPX bestand of een screendump met wat aantekeningen door te sturen. We duiden dit dan zo snel mogelijk aan op de kaart.

Fietsnet en Site van het Jaar 2010
Koen , Tuesday 16 November 2010, 5:58

Ah… de Site van het Jaar verkiezingen.
Tijd om een balans voor 2010 op te maken, en jou te verleiden om een stem uit te brengen!

  • In 2010 bracht fietsnet 37 nieuwe kaartedities uit: met honderden updates die we van fietsers door kregen, en ook met de toevoeging van 6 fietsnetwerken.   Soms worden we dé referentie genoemd; zelf wil Fietsnet gewoon de meest up-to-date maar vooral de meest gemakkelijke planner voor de knooppuntfietser zijn.  Gratis en voor niks.  Heb je dat op prijs kunnen stellen dit jaar?
  • De zomer van 2010.  Van juni tot september ruim 820000 bezoekers: da’s 52% méér dan in 2009.  156000 afgeprinte wegbeschrijvingen, waaronder het immens populaire Knooppunter formaat.
    22400 GPS downloads. Vond jij deze zomer ook de weg naar de GPS of de Knooppunter?
  • Vandaag vind je op fietsnet 21415 knooppuntkilometers in België en Nederland, en kleurden we samen ook 828 km onverhard wegdek oranje. Jij met je racefiets: minder verrassingen tegengekomen dit jaar?

Fietsnet is een zomer site, en een verkiezing op een klam en kil tijdstip komt natuurlijk fel ongelegen. Maar je weet vast nog wat je aan ons had.  En wat je aan ons gaat hebben in 2011.

Steun dit intiatief met jouw stem. Categorie Reizen en Toerisme.

Always set the trail, never follow the path
Koen , Saturday 14 August 2010, 10:36

Eerder deze week ontvingen we een berichtje van Herman uit Brugge.  Hij stelde voor om een stevig puntje te zuigen aan de routeplanner van de Nederlandse Fietsersbond.

Hij had een aantal sterke punten. Dus eigenlijk krijgen we dergelijke mailtjes graag.
Maar je mag daarbij niet vergeten dat fietsnet een zolderproject is, gebouwd door een aantal vrijwilligers in de vrije tijd, zonder enige vorm van subsidie of medewerking van de overheid.
De ontwikkeling van Nederlandse en Belgische fietsrouteplanners wordt uitbesteed voor €50000. Minstens. Per provincie.

Omdat onze capaciteit thans veel beperkter is dan de concurrenten, dienen we dus een andere dan de ‘me too’ strategie te kiezen. Het is voor ons gewoon onmogelijk om elke ander routeplanner op elk vlak te overtreffen. Dat kost teveel energie.
We kiezen voor één missie: ‘rapper knappe ritten plannen’. We kijken, los van bestaande planners, hoe we dat het beste kunnen realiseren.

Hoe dan ook; er zijn een aantal features die hoog op onze actielijst staan, en die je ondertussen al bij andere routeplanners vindt.
Daarnaast staan er heel wat vernieuwende functies op de lijst, die de visie van ‘rapper knappe ritten plannen’ nog meer onderstrepen.
Later worden ze wellicht door andere planners gekopieerd, maar op dat moment zijn we alweer met nieuwere dingen bezig.

We zijn steeds op zoek naar mensen die dit project vanuit alternatieve invalshoek bekijken en ons positieve kritiek kunnen geven.
Als je goeie suggesties hebt, dan horen wij het graag!

Schiet een foto voor fietsnet (2)
Koen , Sunday 08 August 2010, 17:19

Hoe neem jij fietsnet mee onderweg? We ontvingen al heel wat materiaal van fotograferende fietsers.  En ook een aantal van fietsende fotografen ;)

Schiet een foto voor fietsnet
Koen , Saturday 31 July 2010, 11:53

Maak een foto en toon hoe jij fietsnet meeneemt onderweg.

Het knooppuntlijstje op de bovenbuis van je fiets, een knooppunter, een track op een gps.  Dat of wat anders, in  ’t midden of in een hoekje.
Een foto in het gezelschap van enthousiaste mensen of een stralend knooppuntbordje.  Op een markante locatie, of in de vooravond in je garage.  Waar je ros al staat te blinken, hinkerend naar de rit van de volgende dag.

Breng je fietsnetschap in beeld.

Mail ons de foto, samen met je naam en de locatie. Of wat je gepast vindt om bij de foto te vermelden.
We maken er een fotoreeks van.

Doen!

Fietsnet fietstrui
Koen , Sunday 20 June 2010, 23:11

fietstrui

Decca, een bekend en kwalitatief Belgisch merk in fietskledij, bood aan om Fietsnet truitjes te produceren. Met dit initiatief kunnen Decca en Fietsnet allebei een extra streepje naambekendheid op de Vlaamse wegen verdienen.

We willen natuurlijk dat dit megacoole truitjes worden; een ontwerp fel en tegelijkertijd sober zoals de knooppuntfietser, maar iets dat ook opvallend genoeg is om een praatje rond te starten.
Een trui die jij zou willen dragen.

We kwamen tevoorschijn met het ontwerp hiernaast. Met een echt stuk knooppuntennetwerk. Indien je de eerste bent die weet welke stad of gemeente in het midden van de rug ligt, krijg je meteen een trui gratis. Eens we zover zijn dat we ze kunnen uitdelen ha!

Afijn. Jouw mening graag. Wat zou je veranderen aan het ontwerp, aan de kleur, aan de baseline of om het even wat. Geef je feedback op de blog, via facebook of twitter. Of e-mail!

Werk mee aan dit shirt. Samenwerken werkt!

Ah nieuwjaar 2010. Tijd om voornemens te maken. Tijd om terug te blikken.

Statistiekjes dus!

Vandaag vind je op de Fietsnet routeplanner 15.979 knooppuntkilometers; een verhoging van 38% ten opzichte van 2008. We digitaliseerden nieuwe netwerken in Vlaams-Brabant en de Oostkantons, en in het bijzonder heel wat kilometers in Zuid-Nederland.
Oost-Vlaanderen heeft nog steeds het grootste aanbod, gevolgd door West-Vlaanderen.

In 2009 werd Fietsnet 935.777 keer bezocht. 36% van dat bezoekersaantal werd bereikt in juli en augustus. In januari werd dit nog niet gemeten, maar sindsdien werden er 162.317 wegbeschrijvingen afgedrukt. 17% van de bezoekers drukt één of meer wegbeschrijvingen af, tot 22% in de zomermaanden. Zo veel wegbeschrijvingen; da's een stapel papier van ruim 17 meter hoog. Grumbl. Voor een groene buitensport-website kan dat tellen. Maar heej, de Fietsnet webserver draait op groene energie ;)

GPS downloads meten we pas sinds het einde van de zomer, maar vandaag is al duidelijk dat er voor elke 5 papieren wegbeschrijvingen, 1 GPX wordt gedownload. We kunnen er van uit gaan dat er in 2009 ruim 30.000 ritten voor GPS werden geëxporteerd.

Vanaf half mei 2009 kon je zoemen en satellietfoto's bekijken op Fietsnet. De functionaliteit is vandaag zo vanzelfsprekend, dat je je afvraagt hoe het ooit zonder kon!
Het kleine Belgische Fietsnet combineert Google Maps fris met Flash. Google zelve merkte dit in mei op, en toonde Fietsnet als voorbeeld aan ontwikkelaars op de Google IO conferentie, en later ook op Adobe Max.

Ook Toerisme Provincie Antwerpen merkte ons op, en besloot tot een hartelijke samenwerking in oktober. Er werd al heel wat informatie uitgewisseld, en Fietsnet werd de officiële toeristische fietsrouteplanner voor de provincie Antwerpen.

En dan de voornemens voor 2010.

We hebben er al lang over nagedacht, en misschien al met jullie over gepraat, maar het is zover: dit voorjaar introduceert Fietsnet interessante locaties (points-of-interest, POI's).    Fietsnet wil je helpen bij het samenstellen van dat allerbeste fietstochtje, en voor velen betekent dat het juiste caféetje, de parking, of de overnachting na het juiste aantal kilometers. Dus deze informatie móeten we gewoon tonen op de routeplanner. Fietsen om te fietsen is tof, maar velen wil ook nog wat náást de fiets beleven. Doen dus.

Bied jij fietsers dergelijke diensten aan, en wil je deel uitmaken van de eerste testen? Wil je absoluut als eerste op de routeplanner verschijnen? Laat het Fietsnet weten, dan nemen we je mee in de eerste ontwikkeling.

Points-of-interest dus. We plannen maar één punt per keer. Dus daar stoppen meteen onze voornemens al.

Uiteraard zullen we de routeplanner voortdurend up-to-date houden. Vorig jaar lanceerden we 38 nieuwe edities met updates en uitbreidingen. Jullie appreciëren een nauwkeurig bijgewerkte kaart, dus dat lijkt een prima tempo om vol te houden.

Tenslotte, als je dit jaar een minuut tijd hebt, kun jij Fietsnet helpen. Ken je jouw streek goed en ben je bereid soms wat te verifiëren, dan mail je ons: word peter. Of als je gewoon een foutje opmerkt in de routeplanner, of een interessante locatie je fietsgenoten niet wil onthouden: laat het Fietsnet weten. Eén e-mail adres: meewerken@fietsnet.be. Of maak wat mond-aan-mond reclame. Dankzij jullie enthousiasme groeide Fietsnet uit tot wat het nu is.   Laat ons er nog een streep bij doen!

Fietsnet en Toerisme Provincie Antwerpen
Koen , Wednesday 04 November 2009, 13:07

Vanaf deze editie werkt Toerisme Provincie Antwerpen (TPA) samen met jou aan Fietsnet. Om te beginnen deelt TPA 2500 kilometer digitale data met Fietsnet; de zelfde gegevens waarop de Antwerpse papierfietskaarten gebaseerd worden.

TPA begrijpt dat we allemaal hetzelfde willen: een goed gereedschap om fietsritjes te plannen en de streek te ontdekken. Iets waarop je kan vertrouwen. TPA zag dit instrument in Fietsnet, en wil daar graag aan meewerken. Het Antwerpse is hiermee de eerste regio op Fietsnet.be die van dergelijke samenwerking kan genieten.
Eigenlijk zijn we dolenthousiast over deze samenwerking; we menen dat er nog nergens op dergelijk grote schaal samengewerkt wordt door een officiële toeristische instantie en honderden fietsers. Op dagelijkse basis. Om een fietsnetwerk te digitaliseren, online aan te bieden, te documenteren, en up-to-date te houden. We verleggen een grens.

Daarnaast neemt Fietsnet ook de functie van officiële fietsrouteplanner voor de provincie Antwerpen over. Zoals vermeld in TPA publicaties is deze te bereiken via www.fietsrouteplanner.org.

439 kilometer onverhard
Koen , Sunday 27 September 2009, 23:25

Rap knappe ritten plannen; daarin wil fietsnet jou helpen.

Dus vanaf vandaag worden onverharde trajecten aangeduid op de kaart. Jullie hebben er lang genoeg om gevraagd. Ah!

Al 439 onverharde kilometers in duidelijk oranje. Dan weet jij met je racefiets ze te vermijden, en jij als stofminnaar ze uit te zoeken. Want een goeie rit betekent voor ieder van ons wat anders.

Afijn. Hier en daar zal er nog wel een stukje onverhard ontbreken. Ofwathadjegedacht? Je bent vast bereid een en ander te verbeteren. Bekijk de kaart in jouw buurt. Mail ons een GPX bestand of een screendump met wat aantekeningen. Hanteer volgende naamgeving

  • Onverhard Echte aardewegen of zeer slechte dolomiet-grind
  • Semi-verhard Dolomiet, grind
  • Kassei De echte kinderkopjes. Beton-blokjes aanzien we niet als kasseien.
  • Autovrij

Vandaag zie je onverhard en semi-verhard in oranje. Precies dat type wegdek waar wielertoeristen beter voor uitkijken.

En waar ik van hou. Yeah!

Jouw fietsrouteplanner werd weer net iets beter.
Koen , Wednesday 20 May 2009, 20:20

't Heeft energie gekost maar we zijn er deksels trots op: voortaan plan jij je route al zoomend op fietsnet.

Benieuwd in welke straat jouw startpunt ligt? Zoom diep en lees meteen de naam af. Curieus hoe jouw uitgestippelde rit er in zijn geheel uit ziet? Zoom uit.  Ga wat achteruit zitten.
Of nog: kies voor satellietfoto en droom alvast weg bij de glooiend groene rit van straks.

Dit zoomen biedt een fijn startpunt om mee te werken aan fietsnet. Bekijk jouw buurt eens in detail op de kaart. Zie je afwijkingen tussen het traject op fietsnet en de bordjes in het veld? Laat het ons weten; stuur ons een gpx bestand of maak een screenshot van de fietsnet kaart en duid het correcte verloop aan. Mail ons. Dankzij talrijke van dergelijke mails telt fietsnet.be vandaag ruim 13000 betrouwbare knooppuntkilometers.

Dankzij mensen zoals jij.

Wijzigingen in de editie van 26 april
Kris , Sunday 26 April 2009, 21:25

In de editie van 26 april zijn volgende aanpassingen gebeurd aan de routeplanner:

  • Antwerpen: 4 nieuwe knooppunten (56, 57, 58 en 59) toegevoegd in Antwerpen stad. Een PDF-bestand met deze wijzigingen is trouwens te downloaden op http://www.antwerpsekempen.be/downloads_details.aspx?id=15692.
  • Leiestreek West: 4 nieuwe knooppunten (76, 77, 78 en 79) in het centrum van Roeselare toegevoegd.
  • Limburg: Enkele correcties aan de trajecten rond Sint-Truiden

In de vorige editie werden trouwens ook nieuwe trajecten in de Voerstreek toegevoegd.

Waasland en Scheldeland volledig toegevoegd
Kris , Sunday 13 July 2008, 11:05

In de editie van 12 juli zijn de nieuwe knooppuntnetwerken van het Scheldeland en Waasland volledig toegevoegd aan de routeplanner. Vanaf nu kan je dus je route plannen in de ganse provincie Oost-Vlaanderen.

Dankzij onze enthousiaste medewerkers Roger, Stijn, Stijn en André ging dit aan een razend tempo.

Wijzigingen in de editie van 26 juni
Kris , Friday 27 June 2008, 18:56

In de editie van 26 juni zijn er heel wat aanpassingen gebeurd:

  • Waasland en Scheldeland: Er zijn opnieuw een aantal trajecten van deze nieuwe fietsnetwerken toegevoegd. Er liggen nog heel wat trajecten voor de boeg, maar we wilden enthousiaste fietsers deze trajecten niet onthouden.
  • Leiestreek West: In de streek Menen - Geluwe zijn een aantal nieuwe knooppunten toegevoegd. Het gaat om de knooppunten 70, 71, 72, 73, 74 en 75.
  • Brugse Ommeland Zuid: Dankzij de langverwachte fiets- en voetgangersbrug tussen Jabbeke en Stalhille is er een verbinding tussen de knooppunten 49 en 52. Dit verbindingsstuk is dan ook toegevoegd aan de routeplanner. Deze nieuwe brug over het kanaal Brugge-Oostende is aangelegd op de plaatst van de vroegere autobrug, die meer dan dertig jaar geleden werd afgebroken na de verbreding van het kanaal.
  • Limburg: Correcties ter hoogte van Opitter (traject 31-36-12), Reppel (traject 07-208-06), Helchteren (309-308), Maasmechelen (55-60-61) en Rekem (63-58).
  • Hageland: Correcties langs het traject 28-32-31 ter hoogte van de kastelen Keulenhof en Hoogvorst (tussen Wijgmaal en Tildonk). En correctie van het traject 20-54 (Boortmeerbeek).

Naast deze wijzigingen, is er ook nog volgende nuttige info over het Limburgse fietsnetwerk:

  • Het Limburgse traject 7-11 ter hoogte van Bree is momenteel afgesloten door werkzaamheden rond een brug. Mits wat slalomwerk is het echter perfect mogelijk om langs de afzetting te fietsen.
  • Tussen de knooppunten 310 en 258 van het Limburgse netwerk is onlangs een mooi slingerend geasfalteerd pad aangelegd door de bossen en het militaire domein Leopoldsburg. Jammergenoeg is het nog geen onderdeel van het fietsnetwerk, maar het is wel een mooi verbindingsstuk tussen de twee knooppunten. Je kan dit pad het gemakkelijkst vinden door vanaf knooppunt 310 de wegwijzers naar centrum Hechtel Eksel te volgen.

Nogmaals bedankt aan alle enthousiaste medewerkers die ons de nodige informatie, correcties en nieuwe trajecten doorsturen.

Routedokters en routechirurgen
Kris , Wednesday 11 June 2008, 23:03

Het is ons fietsers allemaal al wel overkomen: je bent van knooppunt naar knooppunt aan het fietsen en plotseling blijkt een bordje verdwenen te zijn of is een bordje volledig onleesbaar gemaakt door enkele snoodaards. Of is de route simpelweg verkeerd bewegwijzerd. Leuk is anders.

Wil je zo'n vervelende situatie verhelpen voor de collega-fietsers die na jou komen? Dan kan je dit melden aan bevoegde toeristische diensten. Jammergenoeg is soms wat lang zoeken op de verschillende websites om de juiste pagina te vinden. Daarom hier een poging om de routedokters van de verschillende toeristische diensten samen te vatten:

Enkel van Toerisme Limburg blijkt geen routedokter voor handen te zijn.

Verbindingstraject 88-89 in Lier
Kris , Monday 31 March 2008, 20:53

André Maes deed ons een goede tip van de hand. Wanneer je in Lier van knooppunt 89 naar 88 wil fietsen, moet je volgens de fietskaarten namelijk een serieuze omweg langs knooppunt 20 maken. In de praktijk staan er echter bordjes aan knooppunt 88 die rechtstreeks naar knooppunt 89 wijzen. Deze "shortcut" staat nergens ingetekend, maar in de praktijk is het dus wel aangegeven; Weliswaar met bordjes die afwijken van de norm. Daarom hebben we dit traject dan ook toegevoegd aan de routeplanner.

Knooppunt 151 in Borgloon
Kris , Sunday 16 March 2008, 22:29

Heel wat mensen vragen ons wat er met knooppunt 151 van het Limburgse fietsknooppuntennetwerk in Borgloon gebeurd is. Wel, dit knooppunt ligt nu zuidelijker dan vroeger, namelijk op de kruising Broekomstraat met de Romeinse Kassei. Het traject 151-156 loopt hierdoor langs een andere weg dan vroeger. Het oude traject wordt hierdoor 152-156. Ook is er nu een verbinding tussen knooppunten 161 en 151.

Op de Limburgse kaart van 2007 is dit reeds correct aangegeven. Wanneer je nog over een "oudere" kaart beschikt, staat knooppunt 151 iets oostelijker van knooppunt 152 aangeduid.

Bedankt voor de info Stany en Marc.

Ontbrekend Antwerps traject toegevoegd
Kris , Friday 07 March 2008, 21:04

In de editie van 7 maart 2008 is het traject tussen de knooppunten 13 en 88 van het Antwerpse fietsknooppuntennetwerk toegevoegd. Knooppunt 88 ligt trouwens midden het provinciaal domein "Hertberg", aan een door fietsers en wandelaars druk bezochte herberg. Hierdoor komt de fietsnet-teller op 9240 km en 3229 trajecten.

Bedankt voor de tip Roger!

Ossendrecht
Kris , Sunday 20 January 2008, 11:29

Enkele enthousiaste fietsnet-gebruikers hebben ons een fout gemeld op de kaart. Het gebied tussen Kalmthout en Kapellen in het Noorden van Antwerpen, wordt namelijk ten onrechte als Ossendrecht aangeduid. Het gaat hier echter om een stuk van de Kalmthoutse Heide.

Spijtig genoeg kunnen we deze fout moeilijk verhelpen, omdat deze kaartgegevens buiten ons bereik liggen. De kaartgegevens die op onze routeplanner getoond worden zijn namelijk afkomstig van Google Maps. Google op z'n beurt haalt z'n kaartgegevens trouwens bij Tele Atlas. De onderstaande link toont dit gebied op Google Maps zelf:
http://maps.google.be/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=kalmthout&ie=UTF8&om=1&ll=51.344982,4.458389&spn=0.15376,0.350189&z=12

De plaats Ossendrecht bestaat wel degelijk, maar ligt juist over de grens in de Nederlandse provincie Noord-Brabant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ossendrecht

Bedankt om ons dit te melden Bernard en Ward.

Traject aan Nieuwpoort er even uit
Koen , Sunday 21 October 2007, 23:52

Tot nader bericht tonen we traject Kust 81-82 niet meer op de kaart.  De bordjes laten het aldaar afweten, en je dient een pontje te nemen dat, áls het al vaart, vertikt fietsers mee te nemen.
Het zou nochtans een alleraardigst fietstrajectje kunnen zijn.

(Bedankt voor de melding Bart!)

Update: in de loop van 2008 hoopt men de huidige 'Neptunus' te vervangen door een groter veerpont, dat fietsers zal kunnen meenemen.

93% kilometers meer, in één klap.
Koen , Monday 27 August 2007, 0:03

Dankzij Stijn, Ivan en Marc toont fietsnet.be vanaf vandaag ruime stukken van de fietsnetwerken in Antwerpen en Limburg.
Goed voor 3769 km extra, of 93% bovenop hetgene we vroeger al hadden. Ja man.

Bangelijk magnifiek werk noem ik dat.

Nu. Jij, de fietsende fietser, kunt óók wat doen.
Je weet misschien dat vers toegevoegde trajecten al eens foutjes bevatten. En omdat er deze keer wel érg veel trajecten vers toegevoegd zijn, zal de kapabele kaartlezer misschien tal van onnauwkeurigheden terugvinden. Aarzel dus niet om ze te rapporteren; kijk hoe je kan meewerken. Je correcties worden in de volgende editie van de kaart verwerkt.

En zoals het nu gaat, geven we elke zondagavond een nieuwe editie uit. Simplelikethat.

Vreest niet!
Koen , Wednesday 08 August 2007, 12:21

Misschien dacht je dat fietsnet.be volledig aan 't stilvallen was. En dat dat wel snel was, zo kort na de lancering op 15 juni.

Beste fietser, niets is minder waar!
Zelfs in deze vakantieweken vinden drie medewerkers de tijd om de fietsnetwerken uit Antwerpen en Limburg te digitalizeren. Maar omdat dat netwerk geen aansluiting heeft met wat we al hebben (West- en Oost-Vlaanderen), zal dat een aparte bol fietstrajecten worden. We laten dat bolletje nog even groeien achter de schermen, tot het een omvang heeft dat een automatische routeplanner waardig is!

Geef ons nog een aantal weken.

Komt goed uit, want tegen dan zal het terug mooi weer zijn.

Hoop ik.

Het gaat vooruit!
Koen , Thursday 21 June 2007, 13:02

Tal van enthousiastelingen hebben al aangeboden om mee te werken, en dankzij hen zal de editie van komend weekend fris 2033 kilometer fietsroute bestrijken. Amper een week geleden was dat 1214 kilometer! Geweldig werk.
We nodigen je ook uit om mee te werken. Stuur ons een bericht; samen timmeren we aan een unieke fietskaart.

Ondertussen kijken Kris en ik alweer vooruit. We zien tal van nieuwe features in het verschiet.
Misschien heb je een bijzondere voorkeur? Zeg het ons. Of staat de voor jou allerbelangrijkste feature niet eens in het lijstje?

Dingen die tot de mogelijkheden behoren:

  • Een kaartje dat je kunt afdrukken. Met je route uitgetekend. En de meest nabije points of interest.
  • Points of interest. Selecte caféetjes, restaurants, ijshoeves, fietsherstellers en dies meer. Punten op de kaart die doorlinken naar meer detail info.
  • Route downloaden als GPX bestand. Zodat zij met een GPS de route in hun toestel kunnen laden. Dat maakt papier helemáál overbodig.
  • In- en uitzoomen. Zodat je sneller over de kaart kunt navigeren. Of je route in zijn geheel kunt bekijken.
  • Hoogteprofielen. Geeft je een idee waar de beklimmingen zitten, en hoe steil en lang ze dan wel zijn.
  • Extra attributen bij de trajecten. Verhard/onverhard, verkeersvrij, onveilig voor kinderen, ongeschikt voor grote groepen, ...
    De automatische routeberekening kan dan rekening houden met je voorkeur. Een aantal attributen kunnen we tonen op de kaart.

Copyright © 2017 fietsnet.be